Styling by. Sanja Vujic


Styling



Lady Gaga för Bikbok

Spännande? Släpps vecka 41..

EXTREME by MAKE UP STORE @ Peacock Dinner Club

I helgen vistades jag på Pecock i Göteborg..
Där Make up Store höll en Modevisning för Extreme Make up..
som ni alla vet är det detta jag oxå sysslar med..
Så få lite inspiration var grymt..
Gillade visningen,
vad tycker ni?
Lite bilder..
Alla är tagna utav Emelie Lager,
ni kan hitta alla här.

Min outfit för kvällen,
Spets är en vinnare hos mig just nu...
Som ni ser är vi alla tre spets-lovers..
Vet inte om det kommer ifrån mitt tjatt om det över en kaffe?
Men IM LOVIN IT!

FotoSession...


Vi har fotografering idag..

idag har vi Fotosensession på jobbet..
Fantastiskt ...
Vi har stylat och fotograferat barn..

Mer bilder kommer snart...

I have Diamonds in my hair..

Jag var på trend kurs som jag berättade för er om..
Strass Diamanter... fjädrar...
Skall vara ÖVERALLT på kroppen 2011..
Jag börjar i förväg..
Kom och oxå få diamanter i håret..
Håller 2-3 veckor..
Man kan tvätta håret med dom,
Och även styla frisyrer...

Styling By Petra Bontegard


We Love Make-UP


Allt smink vi använder oss utav på Modellsalongen kommer ifrån
Peggy Sagé & Make up studio.
Vi älskar att Sminka & sminka..
Olika Projekt..

Min egna konst sätter jag på vackra människor ansikte..
Fantastiskt.

Kom till oss och få denna magiska upplevelse!!

Look-a-Like- Elin Blom i Idol 2010..



Elin måste vara trensättare i trakterna..
Vi har haft en del kunder som vill ha likadant hår som "Elin i Idol...."

Kan ni tänka er att en 16-åring kan inspirera er så???
FANTASTISKT!

följ Elins blogg..
http://elin.idol.tv4.se/


10 tvätt regler för långt hår..


1. Tvätta inte håret dagligen. Schampo sliter på håret och din hårbotten kan börja överproducera olja, så den blir fetare.

2. Samla inte all hår mitt på huvudet till ett stort trassel när du schamponerar (som på bilden). Du får bara tovor som sedan måste redas ut. Låt håret hänga löst nedför ryggen. Ta lite schampo i handflatan, gnugga upp ett skum, och applicera på hårbotten. Schamponera längden sällan, det räcker med att schampot sköljs igenom längden.

3. Massera gärna hårbotten försiktigt. Om du har tjockt hår och har svårt att massera hårbotten vid tvätt, så gör det i torrt hår innan du tvättar.

4. Applicera balsam från öronen och nedåt. Balsam på hårbotten kan göra att håret blir fett tidigare eller bara ser fett ut. Var extra noga i topparna.

5. Använd inte för hett vatten, utan ljummet-varmt vatten. För varmt vatten kan irritera hårbotten och göra att du tappar mer hår vid tvätt.

6. Avsluta med att skölja håret (men inte hårbotten) med iskallt vatten för att få glans. Du kan fylla en flaska med vatten och 1-3 matskedar äppelcidervinäger och hälla lite över längden, skölj sedan noga (lukten försvinner när håret torkar). Båda dessa trick stänger hårstråna och gör håret blankt och mjukt.

7. Krama försiktigt ut lite vatten ur håret, vrid det inte. Gnugga inte håret med en handduk, du får bara tovor och det ruggar upp hårstråna. Dra försiktigt med en handduk uppifrån och ned. Stoppa gärna in håret i en hårhandduk en kort stund, så torkar det snabbare och du har det ur vägen när du torkar dig, klär dig och sminkar dig.

8. Red ut håret försiktigt med en bredtandad kam. Börja från topparna och arbeta dig uppåt. Använd fingrarna för att reda ut tovorna.

9. Låt håret självtorka. Om du absolut ska föna håret, sluta medan det är lite fuktigt och innan de blir helt torrt så sliter du mindre på håret. Håll även hårtorken en bra bit ifrån håret.
 
10. Gör en inpackning en gång i veckan. Om du har mycket långt hår eller slitet hår kan du göra det två gånger i veckan.

FRÅGESTUND!



Alla våra kunder är medvetna om hur mycket jag älskar Utmaningar inom styling,
Dessutom all denna make up & hår produkter?
JAG VILL TESTA ALLT, & kunna Tips om allt..

FRÅGA PÅ, Skriv en kommentar och jag kommer höra av mig...

NU ÄR DET FRÅGESTUND

Kram Sanja

Hur långt kan håret bli?


Vad är det som gör att håret bara kan bli en viss längd? Många drömmer om att få långt hår, men när det väl har blivit skulderlångt så händer inget mer. Det finns faktiskt en förklaring på detta.

Som utgångspunkt så växer håret ca 1-2 cm per månad, mörkt hår växer oftast snabbare än ljust. Varje hår har ett visst antal lager som påverkar dess förmoga att motstå slitage, och här är det skillnad på ljust och mörkt hår. Ett ljust hår är ofta fint och har få lager, medan mörkt hår har som regel fler lager och är därför mer motståndskraftigt - och kan därför bli längre.

Håret  har dessutom en växt- och en viloperiod. I genomsnitt varar växtperioden tre år, medan viloperioden endast varar ca tre månader. Dessa perioder kan dock variera och kan därmed vara med att bidraga till hur långt ett hår kan bli. Håret växer naturligtvis i växtperioden, medan det börjar att falla av i viloperioden. Därefter växer nytt hår fram.

Alltså finns det många faktorer som spelar in när man gärna vill ha långt hår.

 



VI SÖKER TVÅ MODELLER FÖR FÄRGNING...

Hej underbara Medlemar & Kunder!!


Jag och Petra skall på utbildning inom "nya färgtekniker" & Färger för 2011.. Vi söker två FRIVILLIGA modeller som vill ha det trendigaste färgerna i håret...
som skall följa me oss under utbildningen...Detta tillfälle Innebär att det e gratis färgning för er naturlitgvis och En underbar upplevelse i en annan stad men framför allt trevlig tid tillsammans med oss... Detta gäller 9 November. Om ni är intresserade,
Vi vill att ni skickar ett meddelande till mig på Facebook,
eller Genom våran Grupp "Modellsalongen"

Glöm inte att skriva erat mobilnummer...

Kram Sanja & Petra

Frisyrkollektion - Enchanted av Donna Mitchell, Creative Director of Bonce Hair Salons

"The Enchanted Garden" är titeln på den här kollektionen, som är tänkt att demonstrera ren nyfikenhet, lekfullhet och kreativitet - allt är möjligt! Fina strukturer och flytande rörelser är ett genomgående tema, och frisyrerna är experimentiella men ändå smickrande. - Etos, Bonce Salongen

Credits:
Hair by Donna Mitchell at Bonce Salons
Photography by John Rawson
Makeup by James O’Riley
Clothes Styling by Bernard Connelly

För ytterligare information besök www.boncesalons.com


This is me today...

Var länge sedan jag skrev lite om min outfit..
Nu har jag bytt stil igen, vilket jag gör lite titt som tätt sådär...
För att röra om i grytan lite..
Vad tycker ni om min nya stil?
Min mössa kommer ifrån gina tricot.
Väska ifrån Friss & company
Klänning ifrån Object
Skärp, OKÄND ( syrrans ....)
Fjäder örhänge topshop

Styling by. Sanja Vujic/ Modellsalongen


svarta exstensions..

Som ni sett tidigare i "trendkretsarna" skall man bryta emot alla regler nu..
I blont hår skall man ha mörkt och tvärtom..
Jag själv har 8 st svarta exstensions slingor i mitt hår,
LOVE IT..
Kom o härma mig,
så kommer ni oxå älska eran hår lika mycket som jag älskar mitt!

På Tjejkväll på Vilabadet


RSS 2.0